MENU

Toplum Hizmeti Programı Ofisi olarak amacımız okulumuz öğrencilerine eğitim gördükleri sürece yer aldıkları projelerle toplum odaklı düşünme ve davranma becerilerini lise sonrası hayatlarına taşıyarak Türkiye’de ve dünyada sorumluluk sahibi aktif yurttaşlar olmaları konusunda yardımcı olmak. Ayrıca görevimizin öğrencilerimizin mezun olduktan sonra da devam ettiğine inanıyoruz. Bu amaçla mezunlarımızın ister kurucusu oldukları ister gönüllüleri oldukları STK’larla öğrencilerimizi buluşturmak ve sürdürülebilir projeler üretilmesine destek olmak da amaçlarımız arasında.

MEDAK’ın amacı Deprem, yangın, sel gibi afetlerde, büyük kazalarda, toplumsal ayaklanmalarda, dağ ve doğa koşullarında meydana gelen kaybolma ve kaza olaylarında, eğitimli ve organize olmuş tıbbi personelin olay yeri ve çevresinde aktif saha hizmeti yapabilmesi için gereken koordinasyonunu sağlamak ve bu personele bu gibi acil durumlarda kendi hayatını idame ve hayat kurtarma görevleri için gereken tüm eğitimi vermektir. http://www.medak.org.tr

MEDIKAL ARAMA KURTARMA DERNEĞI (MEDAK) - MEDICAL RESCUE ASSOCIATION OF TURKEY KURUCU ÜYESI VE YÖNETIM KURULU SAYMANI - Aral SÜRMELİ RC’11

RC 2011 mezunu Dr. Aral Sürmeli Medikal Arama Kurtarma Derneği (MEDAK) Medical Rescue Association of Turkey kurucu üyesi ve yönetim kurulu başkan yardımcısıdır. Özel Amerikan Robert Lisesi’nde 10 yıl önce THP'lere başladı ve son 6 yıldır da kırılgan grupların sağlığa erişimi ve sağlık hakları üzerine saha çalışmaları yapıyor. Son yıllarda özellikle İstanbul ve sınır şehirlerdeki mültecilerle çalışıyor. Kısaca kırılgan grupların sağlığı, sağlık hakları ve dünyada sağlığa erişim ile ilgileniyor.

Hayalimizde nasıl bir eğitim var? En büyük önceliği çocuğun mutluluğu olan, içinde bol bol oyun oynanan, disiplinlerarası, uygulamalı, doğayla iç içe, ailelerle işbirliği içinde, farklılıklara değer veren, demokratik, 

çocukların sosyal ve duygusal gelişimine en az akademik başarıları kadar değer veren, öğrencilerin ilgi alanları ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş, öğretmenin sürekli gelişimini destekleyen. http://www.kodegisim.org

KODA (KÖY OKULLARI DEĞİŞİM AĞI) – Mine EKİNCİ RC’09

“Ben Mine. RC'09 mezunuyum, sonrasında lisans eğitimimi Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümünde, yüksek lisans eğitimimi ise Harvard Üniversitesi Eğitim Politikaları Bölümü'nde aldım. Son iki buçuk yıldır Kırsalda Eğitim konusu üzerine çalışıyor, araştırmalar yapıyorum.

KODA (Köy Okulları Değişim Ağı) şu anda sayısı 50'ye yaklaşan bir gönüllü ekibi ve Türkiye'nin farklı illerinden köy öğretmenlerinden oluşan yepyeni bir sosyal girişim. Biz KODA'da köy okullarının Türkiye'de çoğu zaman sadece ihtiyaçlarıyla gündeme gelse de aslında aynı zamanda köylerdeki okulların kaliteli bir eğitim için büyük fırsatlar barındırdığına inanıyoruz: Sınıf mevcudunun azlığı, okulların doğanın içinde olması, ailelerin fiziksel olarak okula yakınlığı, yakın öğretmen-öğrenci-aile ilişkileri... KODA'da yapmak istediğimiz, köy okullarının farklılıklarını ve ihtiyaçlarını görmezden gelmeden ama mevcut fırsatlardan da en iyi şekilde yararlanarak, Türkiye'nin köy okullarında kırsaldaki koşullara uygun, çocuk merkezli, alternatif bir eğitimi gerçek kılmak.

Payda’nın amacı, profesyonel organizasyon ve yönetim becerilerini bir sivil toplum hareketinde bir araya getirerek uzun vadeli etkilere sahip projeleri hayata geçirmek, bu projelerimizle insanlarımız arasında kuracağımız kalıcı köprüler sayesinde toplumsal etkileşimi arttırmak ve toplumsal çağdaşlaşmaya katkı sağlamaktır. http://www.paydaplatformu.org/

PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA PLATFORMU DERNEĞİ – Peri Ataman Holden RC79

“9 senedir Payda Derneği'nde gönüllü olarak çalışıyorum. Öncelikli hedefim eğitim -- ekonomik açıdan desteğe ihtiyacı olan gençlerin, özellikle kız öğrencileri ilkokuldan başlayarak üniversite mezunu olup çalışmaya, meslek sahibi olup kendi ayakları üzerinde duruncaya kadar maddi ve manevi desteklemek, gelişmelerini, kendilerine güvenmelerini sağlamak. Hem topluma, hem de kendilerine, ailelerine faydalı birer birey olmalarına elimden gelen desteği sağlamak. Bu amaçla 9 senedir Mardin yöresinde çalışıyorum.”

Düşlerim Gerçekleşiyor Projesi – 2016

Eğer bir tutam cesaret, kendilerine güven, çalışmak isteği ve biraz da takım ruhu varsa o projenin kötü geçmesinin imkanı yoktur.

RKANEP Gördes Projesi – 2016

Çocukların bana yaşattığı ikinci en önemli deneyim ise öğretmenlik deneyimiydi. Daha önce hiç yaşamamış olduğum bu deneyim, belki de CIP boyunca yaşadığım en önemli deneyimdi çünkü bu deneyim sadece bana öğretmenliğin nasıl bir his ve iş olduğunu anlatmadı, aynı zamanda öğretmenlerimle empati kurmamı sağladı.

RKANEP Mecidiyeköy Projesi – 2016

Artık bencil değilim. Bilgiyi, sevgiyi, yemeği, mutluluğu paylaşmayı öğrendim.

RKANEP Gördes Projesi – 2016 (Bir son sınıf öğrencimiz)

Prep yılımda koşarak CIP Office’e gittiğim ve “Elif Abla! Aklımda çok güzel bir fikir var!” dediğim o ilk günkü heyecanım daha bugünkü gibi aklımda. Şimdi geçmişe bakınca İstanbul gibi gelişmiş bir şehirde madalyonun öbür yüzü, fırsatları kısıtlı çocuklara ulaşmak olan amacımızı düşe kalka, her geçen gün yeni şeyler öğrenerek yerine getirdiğimizi görebiliyorum.

Adana Mevsimlik İşçi Çocukları Projesi – 2015

Son olarak, belki de öğrendiğim en önemli şey insan ayrımı yapmamak oldu… Nerede doğduğumuzun ya da atalarımızın kim olduğunun ne önemi var ki? Hepimiz en nihayetinde insan değil miyiz? Beraber aynı heyecanı yaşıyorsak, aynı duyguları paylaşıyorsak biz bir toplumuz demektir.

İnternet sitemizde, sitemizi geliştirebilmek ve size daha iyi bir deneyim sunabilmek için Google Analytics çerezi kullanmamıza izin veriyor musunuz? Detaylı Bilgi seçeneğine tıklayarak çerez ayarlarına ve Çerez Politikamıza erişebilir, kullandığımız çerezler ve veri işleme amaçlarımız ile ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.
DEVAM
REDDET
DETAYLI BİLGİ